رفتن به محتوای اصلی
x

ششمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشکده علوم توانبخشی

ششمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشکده علوم توانبخشی که به مدت یک هفته از سیزدهم تا بیستم آذرماه برنامه ریزی شده است روز 15 آذرماه، با برگزاری نمایشگاه محصولات فناورانه استان در حوزه علوم توانبخشی، تور بازدید از تجهیزات و تسهیلات تحقیقاتی و مدرن دانشکده ویژه اعضای هیأت علمی و دانشجویان سایر دانشکده ها و مراسم تقدیر از برگزیدگان دانشکده با حضور معاون محترم تحقیقات و فن اوری دانشگاه، ادامه یافت. در مراسم نمایشگاه محصولات فناورانه که از ساعت 8 تا 13 در لابی دانشکده علوم توانبخشی در جریان بود، بیش از 12 شرکت و فرد فعال در حوزه طراحی محصولات نوآورانه در حیطه علوم توانبخشی، بنگاه های خیریه و کارآفرینی مبتنی بر استفاده از افراد کم توان جسمی شرکت کردند و همزمان اختراعات دانشجویان و اعضای هیآت علمی دانشکده علوم توانبخشی، برترین مقالات منتشر شده توسط اساتید و دانشجویان دانشکده درمجلات بین المللی سطح اول (ایمپک بالای 2 و ژورنالهای 10درصد برتر یا بالاتر) معرفی گردید. در حاشیه این نمایشگاه، مسابقات شاد و هیجان انگیزی در به چالش کشیدن توان تعادلی شرکت کنندگان با استفاده از سامانه دیجیتال تعادل دینامیک ساخته شده توسط اساتید دانشکده علوم توانبخشی، تخته های تعادلی و توپ های SwissBall طراحی شده بود استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان جوان نمایشگاه را به همراه داشت. همزمان با این نمایشگاه، تور بازدید از تجهیزات مرکز تحقیقات اختلالات اسکلتی ـ عضلانی و مراکز درمانی ـ پژوهشی دانشکده برگزار گردید. در نشست پایانی تور، مسیرهای همکاری های بین رشته ای با محققان دانشکده علوم توانبخشی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. لازم به ذکر است که با حضور مدیر محترم فن اوری دانشگاه، رئیس مرکز رشد تجهیزات پزشکی، رئیس دانشکده، معاون تحقیقات و فناوری دانشکده و رئیس مرکز تحقیقات اختلالات اسکلتی ـ عضلانی، نشست تخصصی در زمینه پتانسیل های ارتباط با صنعت دانشکده علوم توانبخشی، چشم اندازها و چالش ها از ساعت 11 تا 12 در سالن بهمن در جریان بود. 

با حضور معاون محترم تحقیقات و فناورای دانشگاه و پس از بازدید از نمایشگاه، مراسم تقدیر از برگزیدگان پژوهش وفناوری دانشکده در تالار اصفهان آغاز شد. در بخش ابتدایی این مراسم، رئیس دانشکده علوم توانبخشی ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه و بزرگداشت هفته پژوهش و روز دانشجو، به تبیین سیر پیشرفت علوم توانبخشی، رویکردهای جاری در تحقیقات روز دنیا و جایگاه ایران در تحقیقات و فن اوری های روزآمد و پیشرفته دنیا پرداخت و پیشنهاد هایی برای ارتقای تجهیزات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه جهت استفاده مطلوب تر محققان رشته های علوم توانبخشی از تسهیلات آن مطرح نمود. سپس معاون تحقیقات و فناوری دانشکده ضمن گزارش کوتاهی  عملکرد و دستاوردهای معاونت پژوهشی در طی سال گذشته، چالش ها و نیازهای دانشجویان مقاطع پایه و تکمیلی و محققان و اعضای هیآت علمی دانشکده را به اطلاع حاضران رساند و پیشنهاداتی جهت مدیریت آنها ارائه نمود. در ادامه، سرپرست تریتا با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته تحقیقات دانشجویی و برگزاری موفقیت آمیز ششمین دوره دیپلم پژوهشی در دانشکده علوم توانبخشی، پیشنهاداتی در راستای ارتقای عملکرد کمیته تحقیقات دانشجویی در سطح دانشگاه ارائه داد. 

 

در بخش دوم این مراسم جناب آقای دکتر عسگری ضمن تبریک بزرگداشت هفته پژوهش و روز دانشجو، خود را یک عضو همیشگی کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه دانست و با استقبال از پیشنهادات ارائه شده در این مراسم، معاون پژوهشی دانشکده را مامور پیگیری آنها نمود. این مراسم با تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فن اوری دانشکده علوم توانبخشی، کارمندان و تیم اجرایی ششمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشکده، مدیران پژوهشی دانشکده، هسته مرکزی و دبیر و سرپرست تریتا، برگزیدگان جشنواره Sit & Submit، شرکت کنندگان در نمایشگاه محصولات فن آورانه و اساتید و کادر اجرایی ششمین دیپلم پژوهشی ادامه یافت. در پایان، اساتید پژوهشگر برتر، کاندیداهای اولین دوره جایزه " محققی که دوست دارم مانند او باشم" به افتخار استاد عباسعلی پورمؤمنی معرفی شدند و برنده جایزه از میان آنها و براساس رای دانشجویان معرفی گردید. این مراسم ساعت 15 در تالار اصفهان به پایان رسید.