رفتن به محتوای اصلی
x

اصفهان مرکز مطالعات کبد چرب در کشور است 


بیشترین مطالعات کبد چرب در کشور به اصفهان اختصاص دارد
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اصفهان در حوزه تحقیقات  و مطالعات کبد چرب در کشور جایگاه اول را دارد و همچنین بیشترین مطالعات در عرصه دیابت و فشارخون در اصفهان صورت گرفته است. 
به گزارش ستاد خبری نخستین کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران، دکتر غلامرضا عسگری در گفتگوی خبری در حاشیه کنگره اظهار داشت: با تغییر ذائقه مردم ایران شیوع بیماریهای غیر واگیردار از جمله سرطان و بیماریهای قلبی و عروقی در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه  تهیه غذا از مزرعه تا سفره که شامل تولید محصول، فراوری،‌  بسته بندی و طبخ غذا میشود دارای اشکال است که تلاش شده با گردهمایی نخبگان و اساتید حوزه تغذیه در سه روز برگزاری  نخستین کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران و تعامل بین رشته ای زمینه کاهش و پیشگیری از بیماریهای مزمن و عوارض این بیماریهای را فراهم سازیم.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون استقبال بی نظیر از کنگره شده است و  بیش از دو هزار نفر از دانشجویان، اساتید و نخبگان علمی شرکت کرده اند و نزدیک به ۹۰۰مقاله پذیرفته شده است که  پس از داوری در معتبرترین مجله دانشگاه با ضریب تاثیر  بالای ۲ چاپ می شود .
دکتر عسگری گفت: کنگره به صورت بین المللی برگزار می شود و سه سخنران از خارج از کشور و ۸ سخنران از اساتید و صاحبنظران حوزه تغذیه داریم و نزدیک به ۴۰ پنل علمی با حضور چهره ها و متخصصین حوزه تغذیه برگزار می شود .
وی اصفهان را مرکز مطالعات کبد چرب در کشور معرفی کرد به طوری که بیشترین مطالعات و تحقیقات در خصوص این بیماری در اصفهان انجام می گیرد، گفت:  همچنین در عرصه بیماری  دیابت و فشارخون  تحقیقات مثمر ثمری در استان صورت گرفته  که دستاوردهای خوبی به دنبال داشته است و هم اکنون در برنامه ریزی های مراکز بهداشت و درمان از این نتایج بهره گرفته شده است.