رفتن به محتوای اصلی
x

بازدید دکتر شیرانی رییس محترم دانشگاه و دکتر سیاوش معاون تحقیقات و فناوری از دستاوردهای فناورانه پارک و مرکز نوآوری سلامت و محصولات دانش بنیان

در روز یکشنبه 11 اردیبهشت ماه، دکتر شاهین شیرانی رییس محترم دانشگاه به همراه دکتر سیاوش معاون تحقیقات و فناوری  و تعدادی از مدیران این معاونت، با حضور در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دستاوردهای فناورانه پارک و مرکز نوآوری سلامت و محصولات دانش بنیان در این پارک بازدید نمود.
در این برنامه محققین و مسوولین شرکت های دانش بنیان ضمن ارائه گزارشی از سیر فعالیت های انجام شده به معرفی محصول خود پرداختند. در ادامه چالش های پیش رو و راهکارهای موثر در برطرف کردن مشکلات با حضور رییس دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.
گفتنی است مجوز پارک علم و فناوري دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان نخستین پارک علم و فناوری سلامت  کشور، در آبان ماه سال    1397 از سوی شورای گسترش وزارت بهداشت صادر شد. پردیس شماره 2 دانشگاه به عرصه این پارک اختصاص داده شد و در دی ماه 1397 توسط معاون محترم علمی فناوری ریاست جمهوری جناب آقای دکتر ستاری افتتاح گردید. این پارک  با هدف کلی توسعه فناوری سلامت، انتقال دانش و نوآوری به شرکت های دانش بنیان ، تجاری سازی دستاوردهای تولید شده در دانشگاه ها، کمک به توسعه فعالیت های تجاری و ایجاد ارزش افزوده قابل توجه محصولات و خدمات  شرکت های کوچک و  متوسط در حوزه سلامت ایجاد شده است. شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مانند سایر پارک های علم و فناوری سطح کشور از حمایت های ویژه در قوانین مالیاتی، کارکنان، بیمه، صادرات، گمرک و نظایر آن برخوردار خواهند بود. زمینه های فعالیت این پارک شامل صنایع غذایی و تبدیلی ، فناوری های دارویی، آرایشی و بهداشتی،  مواد و تجهیزات پزشکی، سلامت دیجیتال (Digital health)،  فناوری­های نوین زیستی و گردشگری سلامت  (Health  tourism ) می باشد.