رفتن به محتوای اصلی
x

بررسی برنامه های آموزشی و پژوهشی مشترک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه تکنولوژی مالزی UTM

یکشنبه 9مهرماه، در حاشیه برگزاری پنجمین رویداد جایزه مصطفی(ص) در دانشگاه، جلسه تخصصی با عنوان «دست در دست هم بسوی محیط زیست پاک و آینده ای پایدار» در تالار نفیس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدا، در این جلسه که از سوی گروه مهندسی بهداشت محیط و مرکز تحقیقات محیط زیست دانشکده بهداشت با مشارکت پژوهشکده پیشگیری اولیه از بیماری‌های غیرواگیر برگزار گردید، در مورد برنامه های آموزشی و پژوهشی مشترک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه تکنولوژی مالزی UTM و تبادل استاد و دانشجو مطالبی بیان شد.

سپس پانل تخصصی با حضور پروفسور احمد فوزی اسماعیل، پروفسور احمد زهارین اریس، پروفسور خالد محمود، پروفسور رویا کلیشادی و پروفسور حاجی زاده تشکیل گردید.

پرفسور احمد زهارین اریس (Dr. Ahmad zaharin aris ) از دانشگاه utm مالزی در خصوص رونمایی و غلبه آلاینده های نوظهور، از پروفایل منبع تا راه حل های پایدار با تمرکز بر استفاده از کامپوزیت های فلزی آلی برای حذف ترکیبات مختل کننده غدد درون ریز سخنرانی نمود .

پرفسور احمد فوزی اسماعیل(prof. Ahmad Faui Ismael ) معاون دانشگاه utm مالزی و مدیر موسس مرکز تحقیقات فناوری پیشرفته غشا (AMTEC) "یکی از ۵ برنده امسال جایزه مصطفی" در خصوص عمده تحقیقات خویش که بیشتر در زمینه سنتز غشاهای نوین بر پایه چهارچوب های آلی به منظور جداسازی آلاینده های زیست محیطی ، به ویژه در زمینه تصفیه آب ، بازیابی مواد ارزشمند از فاضلاب و استحصال آب از پساب های شهری و صنعتی به ایراد سخن پرداخت.

پرفسور خالد محمود (prof. Khaled Mahmoud) نیز در مورد کارهای تحقیقاتی خود در استفاده از ماکسین ها ( نانومتریالهای دو بعدی) برای شیرین سازی آب ، جلوگیری از تورم غشا و حذف فلزات سنگین صحبت کردند.

شایان ذکر است تبادل نظر در مورد جدیدترین یافته های قابل استفاده برای حل برخی از مشکلات زیست محیطی جهان از دیگر بخش های این برنامه می باشد.