رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری برنامه بررسی نتایج ارزشیابی مراکز تحقیقاتی سال 1401 و ارائه راهکارهای ارتقاء کمی و کیفی آن

سه شنبه 17 بهمن ماه 1402، برنامه بررسی نتایج ارزشیابی مراکز تحقیقاتی سال 1401 و ارائه راهکارهای ارتقاء کمی و کیفی آن با حضور معاون محترم تحقیقات و فناوری و رؤسا و کارشناسان مراکز تحقیقاتی در محل تالار نقیس ساختمان آفرینش برگزار گردید.

در ابتدای این برنامه سرکار خانم دکتر کلیشادی ضمن خوش آمدی گویی به حاضرین، از کلیه مراکز تحقیقاتی که نقش مهمی در ارتقا و پیشرفت علم و دانش داشته اند تقدیر و تشکر نمودند. ایشان خاطر نشان کردند علی رغم پیشرفت های صورت گرفته در سال های اخیر برخی موانع مانند کمبود منابع مالی و نیروی انسانی منجر به ایجاد محدودیت هایی برای این نهادهای علمی شده است.

دکتر کلیشادی دلیل برگزاری برنامه حاضر را اعلام نتایج ارزشیابی مراکز تحقیقاتی در سال 1401 و ارزیابی این نتایج بیان کردند. وی بیان کرد: طی بررسی نتایج ارزشیابی سال 1402، تعدادی از مراکز تحقیقاتی جز شاخص 10 درصد یا 30 درصد افزایشی و تعدادی دیگر دارای z score افزایشی بودند.

ایشان همچنین افزود: به مراکزی که جز 30% برتر ارزیابی بودند گرنت 200 میلیونی و مراکزی که z score افزایشی داشتند گرنت 100 میلیونی داده شد و از زحمات کارشناسان ارزیابی و برخی از اعضای هیات علمی پژوهشی مراکز تحقیقاتی تقدیر و قدر دانی به عمل آمد.

در ادامه جناب آقای دکتر عسکری معاون محترم تحقیقات و فناوری بیان کرد: به لطف خدا و با تلاش های مسئولین، دانشگاه موفق به تغییر کاربری پارک علم و فناوری شد که این تغییر کاربری فرصتی مناسب برای رشد مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان می باشد.

دکتر عسکری در زمینه عملکرد معاونت تحقیقات و فناوری و موفقیت های کسب شده در حوزه های مختلف پژوهش و فناوری در یکسال اخیر بیاناتی ارائه نمود.

ایشان به راه اندازی مرکز جامع تحقیقاتی آفرینش در سال قبل جهت استقرار 17 مرکز تحقیقاتی و دادن امکانات مورد نیاز به این مراکز اشاره کردند. وی افزود: در همان ساختمان مکانی برای کمیته تحقیقات دانشجویی جهت انجام امور پژوهشی فراهم شده است، ایشان خاطر نشان کردند کمیته تحقیقات دانشجویی در سال 1402 رتبه اول کشوری را کسب کرده و پنج ستاره شده است. در ادامه گفت: رتبه دانشگاه در ارزشیابی کشوری از جایگاه هفتم به جایگاه ششم ارتقا یافته است. همچنین کسب رتبه 3 کشوری در نظام رتبه بندی وبومتریکس را نیز مطرح کردند.

دکتر عسکری گفت: از بین 25 طرح فناورانه که در فراخوان طرح های گرنت فناورانه به وزارت خانه ارسال شده بود 9 طرح و 3 طرح 1% نیز مصوب شده است. همچنین بیان کرد: بودجه طرح های پذیرفته شده از طرف این معاونت پرداخت خواهد شد.

وی گفت: تمامی موفقیت های کسب شده این معاونت در گرو تلاش های بی وقفه شما کارشناسان و روسای مراکز تحقیقاتی بوده است، همچنین افزود: معاونت تمام تلاش خود را جهت حمایت از مراکز تحقیقات و رفع موانع و مشکلات پیش روی شما انجام خواهد داد.

در ادامه سرکار خانم دکتر عتیقه چیان به بیان نتایج نهایی ارزشیابی و رتبه بندی فعالیت های تحقیقاتی و فناوری مراکز تحقیقاتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال 1401 پرداختند.

در پایان برنامه از رؤسا و کارشناسان مراکز تحقیقاتی تقدیر و تشکر به عمل آمد.