رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری نخستین کنگره فناوری دانشجویان علوم پزشکی منطقه 7 آمایشی در اصفهان

30 فروردین ماه، نخستین کنگره پژوهشی و فناوری دانشجویان علوم پزشکی منطقه 7 آمایشی با حضوردکتر شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛ دکتر غلامرضا عسگری، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  و جمعی از اعضای هیأت علمی و پژوهشگران سراسر کشور در مرکز همایش های علمی دانشگاه برگزار شد.

این کنگره با هدف ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوران دانشجویان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مرکز همایش های علمی دانشگاه از ساعت 8 صبح تا 19 برگزار شد.

 در این کنگره رئیس دانشگاه طی سخنانی ضمن قدردانی از حضور دانشجویان در این رویداد علمی بر ارتقای دانش و توان علمی دانشجویان از طریق علم اندوزی و تحقیق و پژوهش اشاره نمودند و افزودند: خلق ثروت از طریق علم و تحقیق باعث تحول در زندگی افراد و یک ملت میشود که در شرایط کنونی بایستی به خلق ثروت از راه علم دست پیدا کنیم.

گفتی است این کنگره با استقبال بی نظیر دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور رو به رو گردید و بیش از 560 خلاصه مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال گردیده بودکه بیشترین مقالات پس از اصفهان، به سه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، شیراز و مشهد اختصاص یافت.

کنگره در سه محور ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، مسائل زیست محیطی ( آب و آلودگی هوا) و تله مدیسین و هوش مصنوعی برگزار شد. 

از دیگر محورهای کنگره میتوان به علوم پایه پزشکی، علوم تغذیه و بیماریهای غیرواگیر، بهداشت دهان و دندان، سلامت و دارو، پژوهش درعلوم بالینی و طب سنتی و ایرانی اشاره کرد. 

همچنین سواد سلامت، کویید 19، چالش ها و آسیب های احتمالی، بهداشت عمومی، سلامت باروری، کاربرد علوم اجتماعی در حوزه سلامت و پژوهش در نظام سلامت، اقتصاد سلامت و آموزش پزشکی از دیگر محورهای این کنگره یک روزه است.

در پایان به 24 نفر از برگزیدگان این کنگره در محور های مختلف تجلیل و هدایای اهداء گردید.

 

برگزاری نخستین کنگره فناوری دانشجویان علوم پزشکی منطقه 7 آمایشی در اصفهان + فیلم