رفتن به محتوای اصلی
x

کسب جایزه البرز(نوبل ایرانی) توسط دو دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کسب جایزه البرز(نوبل ایرانی) توسط دو دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
در آیین تجلیل از برگزیدگان نخبه علوم مختلف کشور که هر ساله توسط بنیاد فرهنگی البرز برگزار می‌شود، جایزه ویژه شصت و یکمین سال تاسیس این رویداد بزرگ فرهنگی به ۶۱ دانشمند، نخبه، طلاب، دانشجو و فناوران برتر ایران اسلامی با لوح و تندیس ویژه اهدا شد. 
در مراسم همایش ملی شصت و یکمین سال جایزه البرز در بخش نخبگان، از ۶۱ نفر از نخبگان برتر کشور شامل چهار دانشمند، دو دانشمند جوان، هشت مخترع و فناور، هفت طلبه علوم دینی، ۱۰ دانشجوی علوم پزشکی و ۳۰ دانشجوی علوم پایه، علوم انسانی، علوم فنی و مهندسی، کشاورزی و هنر با اهدا جایزه البرز، لوح و تندیس ویژه تقدیر شد.
زهرا حاج‌هاشمی دانشجوی دکتر تخصصی تغذیه و علوم غذایی، دانش‌آموخته ممتاز دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد رشته علوم تغذیه و سیدحسین موسوی دانشجوی دکتری تخصصی رشته سلامت در بلایا و فوریت ها، مولف شش عنوان کتاب و دارای هفت عنوان ثبت اختراع و کسب پنج عنوان در جشنواره‌های علمی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جزو  برگزیدگان در بخش دانشجویان علوم پزشکی شصت و یکمین سال جایزه البرز در سال جاری می باشند.
گفتنی است: بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی تأسیس شده و هدف از تاسیس بنیاد فرهنگی البرز در واقع كمك به اشاعه فرهنگ كشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی است. این امر از طریق اعطای “جایزه بنیاد البرز” و به صورت مستمر و سالانه انجام می‌گیرد.