گزارش برنامه آموزشی " ملاحظات اخلاقی شرکت کنندگان در پژوهش "
دبیرخانه کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی دانشگاه، در راستای توانمندسازی اعضای محترم هیأت علمی و شنبه های اخلاق در پژوهش، برنامه آموزشی با عنوان " ملاحظات اخلاقی شرکت کنندگان در پژوهش" را در تاریخ 30 خردادماه 1405 با تدریس جناب آقای دکتر محسن رضایی آدریانی متخصص اخلاق پزشکی و عضو محترم هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار نمود.
این برنامه آموزشی به صورت حضوری / وبینار از ساعت 10 تا 12 در سالن جلسات شماره 3 معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و با شرکت بیش از 150 نفر از اعضای محترم هیأت علمی، دانشجویان، کارمندان و سایر پژوهشگران دانشگاه و قطب 7 آمایشی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار گردید، موضوعات مرتبط از جمله اخلاق در انتشار، اصول چهارگانه اخلاق پزشکی، رازداری و محرمانگی و مؤلفه های رضایت آگاهانه در بیانیه هلسینکی، انواع رضایت، محدوده و گستره شمول رضایت، اهمیت ارائه اطلاعات به بیمار و ... ارائه شد.
لازم به ذکر است برای این برنامه آموزشی علاوه بر امتیاز توانمندسازی اعضای محترم هیأت علمی، 6 ساعت امتیاز آموزش کارکنان نیز برای گروه هدف، تعیین شده بود.