رفتن به محتوای اصلی
x

سامانه هاي پژوهشي

آشنايي با نظام نوين اطلاعات پژوهشي پزشکي ايران (نوپا)

آشنايي با نظام نوين اطلاعات پژوهشي پزشکي ايران (نوپا)

نظام نوین اطلاعات پژوهش پزشکی ایران (نوپا) شامل سامانه هاي علم‌سنجی اعضای هیات علمی، سامانه نشریات (مجلات) علمی پژوهشی، سامانه مدیریت انتشارات و کتب دانشگاه‌های علوم پزشکی، سامانه پایان‌نامه‌های علوم پزشکی کشور، سامانه اعلام مجلات نامعتبر و جعلی وزارت بهداشت ، سامانه انتشار نتایج و اخبار پژوهش‌های سلامت، سامانه منبع یاب، سامانه علم سنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی، سامانه مشابهت یاب مقالات علوم پزشکی کشور، سامانه مقالات علوم پزشکی، سامانه کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی کشور، سامانه طرح‌های تحقیقاتی علوم پزشکی کشور و سامانه خبره ياب پژوهش می باشد. در این راهنمای آموزشی با این نظام آشنا خواهید شد. 

(تهیه شده توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد)

فيلم آموزشي (بخش اول)                                     فيلم آموزشي (بخش دوم)

فيلم آموزشي (بخش سوم)                                   فيلم آموزشي (بخش چهارم)     

تکميل اطلاعات پروفايل در سامانه علم سنجي اعضاي هيات علمي

تکميل اطلاعات پروفايل در سامانه علم سنجي اعضاي هيات علمي

 

سامانه علم سنجي اعضاي هيات علمي وزارت بهداشت يکي از سامانه هاي نظام نوين اطلاع رساني پزشکي ايران ( نوپا ) است که حاوي اطلاعات پژوهشي اعضاي هيات علمي دانشگاههاي علوم پزشکي ايران به همراه لينک به پروفايلهاي پژوهشي اين افراد است. از طريق اين سامانه امکان مشاهده توليدات علمي اعضاي هيات علمي بر اساس دانشگاه، دانشکده يا گروه آموزشي وجود دارد. در اين راهنماي آموزشي بخشهاي مختلف اين سامانه معرفي شده اند و همچنين نحوه تکميل اطلاعات پروفايل هاي پژوهشي در اين سامانه نيز توضيح داده شده است.

 

 

زمان: 20:51

 

 

بانک اطلاعاتي پايان نامه هاي علوم پزشکي کشور

بانک اطلاعاتي پايان نامه هاي علوم پزشکي کشور

يکي از سامانه هاي نظام نوين اطلاعات پژوهشهاي پزشکي ايران (نوپا)، بانک اطلاعاتي پايان‌نامه‌هاي علوم پزشکي کشور است که اين سامانه شامل اطلاعات کليه پايان نامه هاي ارائه شده به دانشگاههاي علوم پزشکي کشور است. در اين سامانه امکان جستجوي اطلاعات بر اساس مشخصات محقان، دانشگاهها و موضوعات وجود دارد. همچنين اطلاعات کتابشناختي بهمراه چکيده پايان نامه ها بدون محدوديت قابل دسترس استفاده کنندگان مي باشد

زمان: 6:07

 

سامانه علم سنجي دانشگاههاي علوم پزشکي کشور

سامانه علم سنجي دانشگاههاي علوم پزشکي کشور

يکي از سامانه هاي مفيد در زمينه ارائه اطلاعات علم سنجي، سامانه علم سنجي دانشگاههاي علوم پزشکي کشور است . در اين سامانه گزارشات علم سنجي به تفکيک کليه دانشگاههاي علوم پزشکي کشور ارائه شده و در هر دانشگاه شاخصهاي علم سنجي به تفکيک اعضاي هيات علمي، دانشکده ها، مراکز تحقيقاتي و مقالات منتشر شده قابل مشاهده است. همچنين شاخصهاي استنادي، ميزان همکاريها، چگونگي توزيع مقالات در بين گروههاي مختلف، روند تغييرات و ساير اطلاعات کاربردي در اين حوزه قابل مشاهده است.

زمان: 19:23

 

آشنایی با سامانه خبره یاب پژوهشی

آشنایی با سامانه خبره یاب پژوهشی

سامانه خبره ياب پژوهشي يکي از سامانه هاي متعلق به نظام نوين اطلاعات پژوهش پزشکي ايران (نوپا) است که بر پايه تخصص پژوهشي محققان علوم پزشکي طراحي شده و قابليت شناسايي افراد خبره و توانمند در زمينه هاي پژوهشي مختلف را بر اساس کليدواژه هاي سرعنوان موضوعي پزشکي و کليدواژه هاي مقالات فراهم ميکند.

زمان: 3:50

زمان: 19:23

 

معرفي و نحوه دسترسي به سامانه منبع ياب

معرفي و نحوه دسترسي به سامانه منبع ياب

سامانه منبع ياب يکي از زيرمجموعه هاي نظام نوين اطلاعات پژوهشهاي پزشکي ايران است که با هدف ارائه اطلاعات کتب و مجلات الکترونيک موجود در مجموعه منابع الکترونيکي وزارت بهداشت و پايگاههاي در دسترس دانشگاههاي علوم پزشکي ايجاد شده است. اين سامانه مي تواند به محققان در يافتن محل دسترسي به منابع الکترونيک مورد نياز وي کمک کند. همچنين منبع ياب شاخص هاي مهم مورد نياز در اعتبارسنجي مجلات الکترونيکي از قبيل نوع نمايه، شاخص هاي علم سنجي و رتبه مجلات را ارائه مي دهد. با مشاهده اين راهنماي آموزشي، با سامانه منبع ياب و شيوه دسترسي به اطلاعات مذکور آشنا خواهيد شد.

زمان: 9:04

 

آشنايي با سامانه نشریات علوم پزشکي کشور

آشنايي با سامانه نشریات علوم پزشکي کشور

سامانه نشریات علمی و پژوهشی کشور یکی از سامانه های زیرمجموعه نظام نوین اطلاعات پژوهش های پزشکی کشور است در این سامانه اطلاعات کامل از مجلات دارای رتبه علمی پژوهشی از کمیسیون نشریات وزارت بهداشت ارائه می شود در این سامانه اطلاعاتی همچون عنوان مجله صاحب امتیاز و آن ناشر و شماره استاندارد و نام بانک اطلاعاتی نمایه کننده مجله همچنین تاریخ انتشار آخرین شماره مجله و لینک به مجلات ارائه می شود در این راهنمای آموزشی شما با نحوه استفاده کاربردی از سامانه نشریات علمی پژوهشی کشور و اطلاعاتی که می توانید در آن مشاهده نمایید آشنا خواهید شد

زمان: 7:20

 

معرفی سامانه نشریات نامعتبر و جعلی

معرفی سامانه نشریات نامعتبر و جعلی

یکی از مشکلات نویسندگان آثار علمی، انتخاب مجلات علمی معتبر از بین انبوهی از مجلات در دسترس برای انتشار دستنوشته است. وجود مجلات نامعتبر و همچنین مجلات جعلی به یکی از چالشهای نویسندگان در هنگام انتخاب مجله مناسب برای انتشار مقاله تبدیل شده است. برای رفع این مشکل سامانه ها و لیست های مختلفی تاکنون ارائه شده است. یکی از این مجموعه ها، سامانه مجلات جعلی و نامعتبر وزارت بهداشت است که در کنار مجلات نامعتبر وزارت علوم و سایر مراکز علمی و دانشگاهی به محققان در زمینه شناسایی مجلات نامعتبر و جعلی کمک شایانی می کند. در این راهنمای آموزشی ضمن آشنایی با سامانه نشریات نامعتبر و جعلی، با نحوه استفاده از آن نیز آشنا خواهید شد.

زمان: 4:00

 

بانک مقالات پزشکی ایران

بانک مقالات پزشکی ایران

یکی از سامانه های فعال در نظام نوین اطلاعات پژوهش پزشکی ایران (نوپا)، بانک اطلاعات مقالات پزشکی ایران است. این بانک اطلاعاتی با هدف ایجاد دسترسی محققان به اطلاعات مقالات پزشکی منتشر شده در نشریات داخلی کشور راه اندازی شده و علاوه بر امکان جستجو و دسترسی به اطلاعات مقالات، متن کامل آنها را نیز ارائه میکند. در این راهنمای آموزشی با نحوه مراجعه به این بانک اطلاعاتی و شیوه های جستجوی اطلاعات در آن آشنا خواهید شد. 

زمان: 4:00