رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان اصفهان به مناسبت هفته پژوهش

به مناسبت هفته پژوهش، بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان اصفهان با هدف تقویت ارتباط میان دستگاه‌های اجرایی، فعالان بخش خصوصی، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی و شرکت های فناور از تاریخ 13 آذرماه، در برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برپا شد وبه معرفی و ارائه جدیدترین دستاوردهای پژوهشی، فناورانه و دانش‌بنیان تولید شده در استان پرداخت.

این نمایشگاه همزمان با «هفته پژوهش و فناوری» با حضور بیش از ۷۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور، دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی و دستگاه اجرایی تا 19 آذرماه برقرار بود.

در این نمایشگاه غرفه ای به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اختصاص یافت که دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشکده ها و مراکز پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و همچنین دستاوردهای مجلات دانشگاه، از جمله کسب ضریب تاثیر توسط 9 مجله دانشگاه و پذیرش مقالات مرتبط با حوزه های موضوعی مجلات از دیگر موسسات و دانشگاه ها به عموم عرضه گردید.

این نمایشگاه تلاش کرد از طریق معرفی و ارائه جدیدترین دستاوردهای پژوهشی، فناورانه و دانش‌بنیان تولید شده در استان به دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، مسیر ترویج فناوری را تسهیل کند و فرآیند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای تاثیرگذار در بخش‌های مختلف را دقت بخشد.

اصفهان بعنوان استان پیشتاز در عرصه علم و فناوری با سهم ۱۰ درصدی از کل شرکت‌های دانش بنیان کشور، رُتبه دوم را از این لحاظ در بین استان‌ها دارد و سهم اقتصاد دانش بنیان در این خطه حدود ۲.۵ درصد و بیشتر از میانگین کشوری است.